Słupki instalowane głównie jako przewodnik wizualny prowadzące ruch i wyznaczające granice. Występują w różnych kształtach i stylach, aby podkreślić lub wyróżnić się w swoim otoczeniu. Słupki można również budować, aby fizycznie blokować wtargnięcie pojazdu, chroniąc ludzi i mienie. 

 Słupki drogowe chronią ludzi i mienie

Słupek drogowyW zasadzie słupki mogą być wykonane z prawie dowolnego materiału, w zależności od ich potrzebnej funkcji, ale najczęściej spotykanymi materiałami są metal, kamień, cement lub plastik. Termin „pachołek” po raz pierwszy pojawił się w Oxford English Dictionary w 1844 r., Opisując słup służący do przymocowania linii cumowniczej statku morskiego. Etymologia jest niejasna, ale prawdopodobnie pochodzi od słowa oznaczającego pień drzewa. Z biegiem czasu termin ten został rozszerzony o przedmioty służące do kierowania ruchem pieszych i pojazdów. Chociaż termin ten ma zaledwie dwieście lat, pachołki istnieją już od tysięcy lat. Niektóre z najstarszych zachowanych pachołków pochodzą z cesarstwa rzymskiego, w którym rzeźbione kamienne słupy były używane jako ogrodzenie przed budynkami i kamienie milowe wzdłuż boków dróg. Niektóre projekty słupków architektonicznych inspirowane są lufami armatnimi z XVII i XVIII wieku. Słupek drogowy w tradycyjnym stylu jest inspirowany instalacjami z XVII i XVIII wieku, kiedy powszechną praktyką stało się wykorzystanie wycofanych z użycia luf armatnich przez ich częściowe zakopanie.

Te pachołki armatnie były przydatne na nabrzeżach do cumowania, a śródlądowe przystosowano do kierowania ruchem i ochrony kamieniarki. Gdy działo zostało zakopane z lufą skierowaną do góry, często stosowano zbyt dużą kulę armatnią, aby uszczelnić działo przed wodą i zanieczyszczeniami, tworząc charakterystyczny zaokrąglony wierzchołek. Różne kształty tych starych pachołków armatnich nadal wpływają na style słupków.